6. desember 2005

Når det så mørkest ut...

...så kom svar på klagen min på konte-eksamen jeg hadde i høst. Jeg fikk C på den ordinære, og C på konten så jeg hadde sånn sett ingenting å tape på å klage. Tilbakemelding på vurdering av eksamen var egentlig rimelig positiv, og jeg fant ingen grunn til at den skulle fortjene en C.

Vel, klagen kom nå. Nye sensorer var Arild Aakvik (vår informant under bacheloroppgaven / foreleser i det aktuelle fag) og Inge Thorsen (tidligere foreleser fra Haugesund, også kalt for mange stygge ord av studenter som ikke forstod noe av forelesningene hans, kjent for å være brutal i retting av eksamener).

JEG FIKK B!!!

Utdrag fra brevet:

Vurdering av oppgaven: Vi savner en diskusjon av første og andre velferdsteorem, samt en formell utledning av forsikringsmodellen. Besvarelsen har mange gode moment i diskusjonen og sentrale begrep relevant for analysen blir gjort rede for.

Generelt: Kandidaten har en god diskusjon og nivået på besvarelsen ligger over et stipulert gjennomsnitt. Vi velger å sette opp kandidaten fra C til B. Sluttkarakter blir derfor B.


Min kommentar: kan jeg utlede forsikringsmodellen og 1./2. velferdsteorem på telefon her og nå, og så få A? Jeg kan det jo forholdsvis bra...


Så da ligger jeg sånn an for å komme inn på NHH: På de to siste fagene jeg tar nå før jul så MÅ jeg ha B i snitt for å være "sikret" opptak, dersom karakternivået for opptak ikke endres fra i fjor. Jeg tror at jeg kommer til å få litt lavere enn B i snitt på disse to, og det KAN gå dersom jeg tar makro 1 til våren (med karakter A/B) og får slettet den dårlige tallkarakteren Inge (den samme Inge, ja) gav meg. Da har jeg litt bedre tallkaraktersnitt enn jeg trenger og litt dårligere bokstavsnitt, og det nuller hverandre ut (det har NHH sagt til meg hvertfall).

Jeg krysser alle fingre, lykkesteiner og ber til høyere makter om at bautasteinene skal stå meg bi (Alle som en skal få en bautastein).

1 kommentar:

S sa...

"Stau no pau, superguten Joakim.."

ånei.. d var visst ikkji heilt slik den sangen var.. :-s

Uansett!! GARATULERER MED B!! Godt at d finnes rettvis her i verda, mann!! Fortsett.. du klarer det her!
Tru på deg sjølv, og verda ligg for dine føtter!!

Solklem!! :-D