20. desember 2005

Juleferieting

Jeg har et litt hellig forhold til juletrær. Jeg mener først og fremst at man skal ha et norskt juletre. Det eliminerer Plantasjen sine importerte danske juletrær til 79 / 149kr per stk (man har jo bare ett tre, right??!!).

Jeg forlangte selvhogst, og slik ble det. Etter å ha vært innom en rar selvholgst som var ubetjent og tydeligvis ikke åpen, så fant vi en annen bare noen minutter unna. Den lokale gårdeieren drev å jobba i garasjen, og var dønn alvorlig når vi spurte om han var seriøs når han bare ville ha 60kr per tre! Det var tydeligvis ikke så mange som fant fram til denne gården, for de to sagene som var tilgjengelig for utlån lå helt nedsnødd på et bord. Vel, vi tok saga og rusla avgårde. Etter endel kritisk vurdering av det lille feltet fant vi et flott grantre som måte bøte med livet til ære for pynting. Jeg tror at et juletre føler seg ekstra vakkert og har det godt med seg selv der det ender sine dager pyntet og lekkert, før det brennes eller dumpes for evig Nirvana.

Vel, juletre i boks bar det avgårde mot kjøpesenteret. Presanger ble kjøpt inn i en fei, og ble elegant finansiert av den 200-lappen jeg fant sammenbretta rett utenfor inngangen til kjøpesenteret. Kjøpte fire DVD-filmer til meg selv også (hva skal jeg med dvd-er egentlig, jeg som ikke har tv en gang?). De var Scarface, Buddy, Monstertorsdag og the Aviator. Var fire for 300, og var ikke før senere jeg innså at jeg kunne få de to første Harry Potter-filmene i samme tilbudet. Pytt sann... sikkert bra de filmene jeg valgte også! Så Buddy litt sånn sporadisk mens jeg pynta treet. Ellers har Mamma laget pizza som Mariann og jeg spiste oss gode og mette på. Nå har vi gått en tur med Rassmuss (hunden altså) og pakket inn julepakkesangene etter det! Snart er det vel leggetid, klar for en ny strålende dag i morgen! Snø er det her også, og mer enn -10 grader!!

Ingen kommentarer: