12. desember 2005

911 er kommet til Norge

Eller... jeg satt å kjeda meg på lesesalen og "kom borti" tastene på mobilen som hadde tastelåsen på. Som sikkert mange har merket, så kan man trykke på sifrene 1, 2 og 9 mens tastelåsen er på. Det er for å kunne ringe politi (112) eller nødtelefonen i USA (911) i tilfelle noen der borte skulle ha problemer. Selvfølgelig går jo ikke det fra Norge, men telefonene har støtte for det. Jeg har prøvd å ringe det nummeret før, men det førte ingen vei. Så av en eller annen grunn prøvde jeg å ringe det igjen idag... plutselig kom den vennlige damestemmen fra Telenor (Telemor liker jeg å kalle henne) som fortalte meg at jeg nå ble satt over til politiets nødtelefon for hurtig hjelp... ÆÆÆÆÆH! LEGGPÅLEGGPÅ!! Jeg skjønte ikke helt hva som skjedde, så jeg måtte prøve eeen gang til.. samme greia. Konklusjonen er altså at hvis det skjer noe nå, så kan du bare skrike ut "SOMEBODY CALL 911!" med en lettere hysterisk stemme. Det vil faktisk føre fram til noe! Snakk om amerikanisering av Norge, dette må jo være toppen av marsipankaka (amerikanerne har ikke marsipan i butikkene, slå den!).

2 kommentarer:

SuperOddveig sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av en bloggadministrator.
SuperOddveig sa...

eh, ja..eg sletta kommentaren min for når eg leste an ittepå såg eg at d va maaaasse skrivefeil..men eg trudde kje d sko stå at eg har sletta an..jaja.
d e forsøkte å sei va at d va litt morsomt, og uventa ;) trur eg har prøvd et par gonger sjøl, men aldri komt fram. hysterisk trur eg at eg o hadde blitt, hehe, febrilsk prøvd å lagt på røyre..!! (trykt på avknappen kanskje ;))