28. november 2005

Storbyferier på rad og rekke

Nå har jeg meg en liten pause fra eksamenslesingen. Er utrolig trøtt, aller mest trøtt av å lese på samme eksamenen for tredje gang... vil ha A, synes jeg er god nok til det og da forsøker jeg på min siste sjanse.

Hvordan kommer man seg gjennom eksamensperiodene? Jo, man har noen gulroter som henger å dingler langt framme. Jeg vet at når dette hardkjøret er over, så er det juleferie. Det blir uendelig deilig med julemat, julegodt, juleøl, julebrus, jule-TV, julesnø.. eh.. snø. Og alt annet som begynner med jule- og slutter på noe positivt.

Men ETTER jula, da har jeg også planer, se!

Først reiser jeg til London den 12. januar og blir til den 16. Skal besøke Anders for å se hvordan han har det i sine omgivelser, og for å utforske London på ny. Sist jeg gjorde det var jeg 12 år gammel, så det er virkelig på tide synes jeg. Kommer til å bli kjempespennende, og kjekt med Anders som guide som forhåpentligvis er litt kjent rundtomkring (selv om jeg ikke forlanger at han skal bestå taxi-lappen...). Jeg har lyst å dra på fotballkamp, en ekte engelsk pub og en real engelsk klubb. Og så vil jeg shoppe kule sko (det hørtes feminint ut, men sko er kult!) og drikke kjipe espressoer! Jo, og så vil jeg spise masse engelsk frokost!

Etter det så har jeg tenkt meg på tur til Amsterdam, mer presist 10-12 februar. Amsterdam er en utrolig spennende by jeg dessverre bare har vært på dagstur i så langt, og denne gangen skal jeg reise med en kamerat (Øystein) og kjæresten hans (Karoline). Hovedgrunnen til turen er festivitas, og som de aller fleste vet så er Amsterdam kjent for sine store, store, stooore trance/house-fester. Vi skal ned for å være med på Trance Energy 2006, som er en av de virkelig store festene. Mange kjente DJs kommer, selv om lineupen ikke er offentliggjort enda (faktisk så fikk jeg billettene til 37€ istedet for 100€ pga lineupen). Ellers gleder jeg meg spesielt mye til Amsterdam ettersom det er en fantastisk fin by. Jeg har en forkjærlighet for europeiske storbyer med gamle gater og bygninger, og egentlig burde jeg reist mye mer. Har knapt vært ute av Norge siden 2002 (da var jeg i USA).

Mye moro å se fram til, bare jeg blir ferdig med eksamen!!

1 kommentar:

Karoline sa...

Gleder meg masse til den turen! Har sjekka priser på fly og hotell for oss tre. Ikke så dyrt, kommer an på hvor mye du har planer om å ha som budsjett ;D