20. november 2005

En annerledes lørdagskveld

I stedet for å kjøre i gang rølpefest, inviterte Karl Kristian og jeg Solvor, Bente og Atle på pinnekjøtt. Bente kunne ikke komme, så vi ble bare fire. Men det gikk fint fordet. Maten smakte utsøkt, kålrabistappen ble god til slutt (knallgod) og potetene var ikke harde inni. Julebrus og juleøl ble konsumert i små mengder, og etter et herremåltid så var vi rimelig mette. Det ble lite plass til desserten jeg hadde surra sammen (sjokolademousse med innpiska krem), men litt klarte vi nå å tvinge i oss. Hvis noen vil ha, så har jeg en hel haug igjen!

Etter middagen trakk vi oss inn til Karl Kristian og heiv innpå enda litt juleøl og ymse drinker. Jeg tok det veldig med ro, for fikk så vondt i hodet utpå kvelden. Atle kom godt i gang, Reidun (venninna til Solvor) fulgte tett opp på en god andreplass, Solvor på tredje (etterhvert) og jeg seilte rundt der som den kjipe edru personen som husker alt dagen etterpå. I tillegg var Sally og typen innom en god stund. Så vi ble en liten gjeng, og det var jo koselig det selv om jeg bare tenkte på å gå å legge meg hele tiden. Atle var sugen på bytur, og han klarte omsider å overtale alle til å bli med (utenom meg, som gikk å la meg). Det neste jeg hørte fra folka var klokka fire da de holdt på å detonere TNT i gangen eller noe...

Alt i alt en bra, men trøtt kveld! Hadde uansett ingen andre planer enn å ta det med ro. Og den planen gikk fint :-)

Ingen kommentarer: