8. november 2005

Karakterpress

Nå har jeg regnet og kikket, og sett hva jeg trenger av karakterer for neste året. Den eneste skolen jeg har lyst å ta master på er egentlig NHH, for de har master i konkurranseøkonomi som virker kjempespennende. I fjor var opptaket på 2,35 / B i snitt.

Nå har jeg 2,39 / og B fra andre året. Tredje året har jeg så langt A,B,C,C,E = litt bedre enn C i snitt.

Ettersom tallkarakterer ikke finnes lenger, og høgskolen jeg tok de fagene har endret hele strukturen, så får jeg ikke forbedret der. Eneste sjansen da er å ha bedre enn B i snitt tredje året.. og jeg er et stykke derfra nå.

Dette trenger jeg: A på ene eksamen til jul, forbedre den ene fra B til A (tredje forsøk) og den ene fra C til A/B (tredje forsøk). Dessuten må jeg enten forbedre E'en til noe bedre, eller ta en annen eksamen som dytter denne ut. Og da må jeg såfall ha en B der. Helt kaos.

Og på toppen av det hele så er det dødskjipt å egentlig skulle være ferdig med bachelor og i gang med master, uten å være det. Det er utrolig demotiverende å sitte her å føle at man ikke kommer noen vei. Men jeg har enda et halvt år på meg før NHH igjen har opptaksmøte til neste års masterkull. Hvis alle har en engel på skulderen, så vil jeg veldig gjerne at min drysser litt motivasjons- og lykkestøv over meg nå.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Dette klarer du Joakim, stå på! Og med litt ginseng får du nok litt ekstra energi :)

Pandaen sa...

Stå på Joakim! Eg heie på deg! Drit i ginsengen, og fyr opp Rancilioen... 4 doble ristretto con panna hver kveld, så komme båtane i puddefjorden te å bruka rommet ditt som fyrlykt om nettene!
Dessuten vet du lika godt som meg at du e god for disse forbedringene. Hilsen han som vet kor mye kvalitet som ligge bak den A-en... :D

Anonym sa...

Bare å pugge på frem til eksamen, så går dette helt supert!:) Eneste som trengs er litt motivasjon! du får tenke på hvor bra du tjener etterpå;)hihi..
nuss!