23. februar 2006

Kjære skandaleaviser

Hva selger mest? Tørre fakta eller skandaløse tall? Selvfølgelig beviser det norske folk gang på gang at vi er dummere enn vi selv tror, og sluker rått fakta som avisene dumper i fanget vårt. Jeg ble rimelig oppgitt over VG tidligere i dag, da jeg leste overskriften "Du betaler opptil 90% i SKATT". Kjære vene, hvor mange betaler toppskatt, spiser sigaretter til middag og svelger det ned med sprit og bensin? Dessuten er det forskjeller på skatt og avgifter. Uansett, herligheten kan leses her: http://www1.vg.no/pub/vgart.php?artid=137194

Det ser ut til at VG har lansert hjemmesiden "Dine Penger". Jaja, god underholdning i tiden framover :)

På den andre siden skriver VG om fornuftige ting også (sånn som ting jeg interesserer meg for). Nå er det kaffetrender som tas opp i et noenlunde nøytralt perspektiv, godt styrt av kaffeekspertene i landet. Nå er det svart kaffe som gjelder, herrrrlig svart kaffe (melk og sukker i kaffen er fy-fy). Denne artiklen kan leses her: http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=13722

Dersom journalistene skal skrive etter "VÆR VARSOM"-reglene, så synes jeg det også burde etableres en "VÆR SKEPTISK"-plakat for avislesere.

Ingen kommentarer: