25. oktober 2005

Så har det skjedd endel siden sist

Siden i morges har det skjedd endel.

Først; NextGentel. Det kom en mann fra Telenor Avidi (montør) og skulle fikse linja mi, som alle etterhvert har fått med seg så er det ikke den kjappeste nextgentel-linja her i landet. Han fiksa og kikket og styrte, og fant en løs leder på en av kablene nede på koblingsrommet i kjelleren (måtte ringe vaktmesteren og få han til å komme hit). Han trodde problemet var løst, men neida.. linja virka fortsatt ikke. Han sto å klødde seg i hodet uten helt å vite hva han skulle gjøre, før han bestemte seg for å ta kontakt med en annen kar. De kom hit sammen, feilsøkte gjennom nettet en stund før de fant feil på hovedledningen (!).. de fikset denne, og voila... kjapt internett!!! Alle disse månedene har jeg gått rundt å fått gråere krøller bare på grunn av en montør som gjorde feil for lenge siden. SÅ ringte jeg NextGentel for å fortelle at det var løst og at de kunne sette opp igjen linja mi (de hadde satt den ned faktisk!) og så ba jeg om å snakke med fakturaavdelingen som kunne bistå med kompensasjon... ikke faen. Jeg kunne ikke få fem øre, men jeg kunne få et kvartal med fri flyt på internettlinjene (20mbit eller noe). Jeg svarte som han; ikke faen. Jeg skal ha penger tilbake, og jeg spurte hvorfor han ikke kunne gi meg penger tilbake. Den grunnen var så hårreisende at gode gamle Atle nede i gangen syntes at gjengen fortjener litt god gammeldags bank. Joda, grunnen var at siden april så hadde jeg ikke gitt noen lyd fra meg, og siden det gikk fem måneder før de hørte fra meg igjen uten at jeg klaget inn linja så hadde jeg ikke krav på noen kreditering. Det hørtes ut som en regel han fant på der og da, spør du meg. Han påstod at det hadde vært en montør å sett på saken i april.. OK, tenk dette: Jeg gir beskjed om at noe er galt, montør kikker på saken uten å gjøre noe for å rette feilen. Deretter glemmer NextGentel bare hele saken og håper at jeg ikke merker noe???!! Og siden jeg har vært så tålmodig av meg og ventet på svar per brev, så blir jeg straffet fordi jeg ikke har feilmeldt linja PÅ NYTT?! HALLO... NextGentel har ikke gjort en dritt, jeg har ikke hørt NOE fra de. Ikke en gang antydning til respons fra reklamasjonsavdelingen.

Så til slutt avviste jeg tilbudet hans om økt hastighet (jeg trenger ikke raskere internett, nå går det så fort som aldri før), men forlangte penger tilbake. Han henviste kun til at jeg kunne sende brev til reklamasjonsavdelingen. Så gjenstår det å se om jeg får svar da... jeg tror jeg skal dra til kontorene de har i Bergen å levere det personlig, og SE PÅ når de leser det. Jeg tror nemlig ikke at de leser brev der på bruket...

Nå fungerer linja mi, men jeg sier det igjen; NEXTGENTEL ER NOEN INKOMPETENTE DUSTER OG JEG ADVARER ALLE MOT Å BRUKE TJENESTENE TIL DETTE SELSKAPET UKRITISK.
(legg merke til den herlige blandingen av usaklighet og saklighet).

Havner du i trøbbel, så forblir du i trøbbel helt til du har flaks og møter på den ene kundekonsulenten der på huset som faktisk later som om han er peiling.


Og til slutt, jeg fikk nok en C på Econ220, velferdsstatens økonomi. Ikke noe sjokk, men hadde håpet på en B da. Tatt i betraktning av at jeg var totalt uforberedt på temaet og ikke hadde lest noe om det, så er det kanskje ikke så ille? De tre andre som tok eksamen fikk B, C og D.

Nå får jeg fortsette å skrive oppgave, jeg har gjort en del på en av de men sliter maksimalt med å finne tall... Anders, trenger tilgangen du har til o store talldatabase!!

1 kommentar:

S sa...

Jasså ja...DU slit med nettet?? Kva med oss andre stakkarar som ikkje knapt veit kva det vil seie å ha ei rask linje???

Men... I feel your pain brother!! Dritt kjipe folk!! Skal aldri bruke dei.. og spre boskapet vidare slik at dei går konkurs... moohahahaha... :-D