12. mars 2006

Sex & Drugs & Ploink

Kamelon var åsted for kveldens begivenheter, etter å ha blitt påvirket av plakatene som hang over hele byen med påskriften "Sex Drugs Ploink". Jeg har aldri vært på Kamelon, men har skjønt at stedet som drives mye på frivillig basis og med kjærlighet til sære konsepter skal være et bra sted. De har en vid scene hvor nær sagt alle typer musikkarrangementer går av stabelen. Denne kvelden skulle by på techno og eksperimentelle rytmer. Med Amsterdam godt i minne satt jeg på vorspiel med forhåpninger om en liten deja vu, og på toppen av det hele hadde jeg klart å overtale alle til å bli med meg (til og med techno-hatende Solvor).

Dessverre er Bergen en studentby, og klientellet lignet mer på kantinen til HF-fakultet enn et representativt utvalg av Bergenbeboere. På dansegulvet kunne man finne Jesus (opptil flere), punkere, freaker og rare mentaliteter. I Norge kan man tydeligvis ikke være normal om man skal henge på et sted som ikke ligger i den komersielle mainstreet. På den andre siden var stedet klinisk renset for blonde berter med høye tanker om å gifte seg til rikdom. I tillegg kostet det bare 60kr å komme inn. Men da måtte man regne med at bartenderne rev pengene ut av hendene på deg om du kjøpte øl (bare spør Mia). Jo, og så holdt plakaten det den lovet. Techno, per definisjon. Det var hardt, totalt blottet for melodiøse sammenhenger og på kanten til dystert rytmisk. Solvor gikk tidlig hjem, men skal ha skryt for å ha holdt ut på dansegulvet en god stund (stjerne i boka til deg).

3 kommentarer:

S sa...

TAKKER!!
Jammen var det riktig av deg å få fram at EG har vore med på dette galehuset! (Kaller det det. Kan bekrefte at det var ymse slag av mentalitetar på dette dansegolvet)Eg takker så hemsk mykke før at du gir meg stjerne i boka for denne gongen. Så neste gong forventar eg at du er med på MIN musikk smak plas!! Eller vent litt.. finst d noken plass som har min musikk smak.. no vart eg litt i tvil.. hehehe. Uansett.. neste gong vel eg plassen...oki?? ;-D hehehe

Kos deg heime og hels masse til Mariann!!

SOLklem

Anonym sa...

Viser til vår hyggelige samtale, ja riktig, I HF kantina hvor jeg som vanlig (selv om jeg omgir meg med fremmede mennesker) utdypet min frustrasjon over nettopp denne "trendy-å-ikke-være-kommers-og-trendy-trenden" , (alternativt "jeg-har-bestemt-meg-for-å krabbe-fordi-det-er-så-jævlig-hypa-å-gå"). En liten "takk til..." hadde kanskje vært på sin plass?

bill.mrk "blond berte som skal gifte seg til rikdom"

Joakim Reinert Knutsen sa...

Solvor: selvfølgelig!
Ingeborg: vel bekomme (og god bedring)!