17. august 2005

Sykepleierstudenten Mariann!

På mandag reiste Mariann østover for å bli sykepleier, hun kom inn på sykepleierskolen i Drammen. Så det vil si at hun må bo på østlandet, mens jeg er her i Bergen for å fullføre mine planer. Er vel ingen hemmelighet at det er dødskjipt at hun flytter hjem til Tønsberg (for hun skal pendle til Drammen hver dag), men jeg har alltid synes det er viktigere å fokusere på utdannelsen framfor å låse seg fast et sted bare pga kjæresten. Så selv om det er kjempetrist og vil bli litt ensomt, ettersom vi er vant til å være masse sammen, så er det jo det mest fornuftige.

En annen fornuftig ting er at jeg har ventet et par dager med å skrive dette bloginnlegget om at Mariann flyttet, ellers hadde det bare blitt et sutrete og trist innlegg, og det er jo ikke noe moro å lese det. Var kjemperart og si hadet ved bussholdeplassen, og resten av kvelden gikk med til å sture på hyblen.

Søstera mi og svogern holdt ut avstandsforhold der de så hverandre bare noen få ganger i året, og Mariann og jeg er fast bestemt på å klare det vi også! Dessuten kommer vi til å se hverandre litt oftere.. skal vi seeee: i morgen kommer Mariann hit, det gjør hun kanskje også neste helg, deretter skal jeg til Tønsberg før Mariann kommer hit helga etter det. Så har vi ikke bestemt noe helga etter det igjen, men helga deretter skal jeg til Tønsberg igjen... :-)

Det positive er at vi får masse tid til studier, og er fast bestemt på at vi skal gjøre det bra! Jeg bruker jo som kjent dette året på å finpusse karakterer og ta et par ekstra fag for å få papirer fra universitetet. Så hvis alt går etter planen så er vi samtidig ferdig om tre år :)

Ingen kommentarer: