5. august 2005

ettårsdag!

Idag er det ett år siden jeg flyttet til Gyldenpris. Med magen full av sommerfugler, vel vitende om at dette kom til å bli "the Year", kjørte Anders og jeg fra Haugesund til Bergen med flyttelasset i en stor varebil denne dagen for nøyaktig ett år siden.

Rart hvor fort tiden går, og når man begynner å tenke gjennom det, så har egentlig tiden ikke gått så fort. Alt man har gjort, opplevd og vært gjennom på ett år er ganske mye.

Om året ikke ble noen stor suksess studiemessig for min del, så var det et bra år på veldig mange andre områder. Tror jeg aldri har opplevd så mye positivt og moro på ett år som jeg har gjort til nå. Den gode trenden må bare fortsette, bare med et litt mer iherdig innslag av skolen.

Hva gjorde jeg egentlig denne dagen for ett år siden? La oss mimre... Anders hadde leid en varebil og fyllt den opp med sine ting kvelden før, jeg la i mine ting fredag morgen før vi kom oss avgårde tidlig på formiddagen. Vi kom fram til Bergensområdet tre-fire timer senere og rotet litt for å finne fram til Fantoft hvor nøkkelutdeling skulle skje. Etter kølapptrekking og lang kø så fikk jeg utdelt den utrolig spesielle nøklen som vi Gyldenprisbeboere både elsker og hater (kjært barn har mange navn). Når vi nærmet oss Gyldenpris og så de første glimtene av det splitter nye studenthuset økte spenningen veldig. Omgivelsene rundt huset var ikke helt ferdig, fortsatt manglet fortauet på framsiden og asfalten på baksiden var heller ikke lagt. Gartnerarbeid gjensto også. Vel framme og parkert på baksiden stormet vi mot døra med denne utrolige nøkkelen, og slet litt med å få opp døra (stikk inn nøkkel, vent tre sekunder -piiiip- oog vri!), stormet opp trappene og fikk fastslått på det rene at hyblene våre lå vegg i vegg med utsikt over herlige Bergen. Var moro å komme inn på sin egen hybel, mitt aller første hjem som bare er mitt! Det tomme rommet ble fort fyllt opp med møbler og ting jeg hadde med hjemmefra. Men mye var planlagt å handle på Ikea, så straks vi hadde tømt bilen så kjørte vi mot Ikea og shoppet oss både fattige og gale (Anders hadde med kjæresten sin, jenter er flinke til å handle tingogtang!). Svidde av rundt 2800kr husker jeg, bord og seng og.. hm.. en hel haug med ting. På dette tidspunktet hadde Anders skadet ryggen sin i et løft og gikk krokrygga og bøyd uten evne til å løfte stort mer enn genseren han hadde på seg, så det ble litt ekstra bæresjau på meg uten at det voldte de store problemene (adrenalinnivået mitt var likevel så høyt at litt ekstra bare var moro). Vi ble enige om å dra nedover til Haugesund etter vi hadde fått inn tingene og slappet av litt, for varebilen måtte leveres tilbake til utleiefirmaet. Jeg var ikke mer avslappa enn at jeg satte rett i gang med å montere ting, jeg var utrolig spent på hvordan ting kom til å se ut. Ble ikke helt ferdig med all montering før vi vendte snuten hjemover sånn litt senere enn middagstider (rundt sju om jeg ikke husker feil?!). Jeg tok båten opp igjen neste formiddag, mens Anders var kom opp igjen på søndagen.

Studentlivet i Bergen var for alvor i gang, du verden så moro!

Ingen kommentarer: