21. august 2005

Brannalarmhelvete

Denne alarmen er den verste til nå! Langt nede i den dype søvnen blir jeg langsomt, men brutalt vekket av buiiiii-puiiiii-buiiiii-puiiiii.... en sånn digital brannalarmklokke-helvete. Uten helt å skjønne hva som skjer så står jeg opp, vandrer rundt på rommet en liten stund før jeg skjønner at jeg kanskje burde gå ut og ned. Tar på meg en svært forenklet variant av påkledning, og spaserer nedover trappene i halvveis koma. Det gjorde også de andre zombiene som bor her på huset. Vel, nesten alle. Bortsett fra èn person da, som virkelig hadde seilt inn i eventyrland mens sjørøverne satte fyr på nattmaten.

Så mens vi står i gangen og kikker tvers gjennom hverandre (mange trøtte tryner), så kommer brannbilene seilene over puddefjordsbrua (eventuelt puddefjordsbruda, broen fra helvete (med finsk akksant) eller paraplydödaren). Tre stykker tror jeg at jeg klarte å observere i lettere komatilstand, før jeg huket tak i en person og spurte om klokka.
-Ti på fem..
-ok, takk. HÆ! TIPÅFEM? Hvordan kan den være så mye?
-mumle mumle (han andre bare smatta noe greier før han seilte videre ned trappetrinnene i sin komatilstand).

Ja, klokka var faktisk ti på fem. Og ja, det var røykutvikling. Og ja, det tok tid å få lufta ut det rommet slik at alarmen faktisk kunne slås av. Og nei, jeg skal ikke stemme noen politiske partier som jobber for lengre åpningstider. Men ja, jeg skal stemme på det partiet som vil gi gratis nattmat til alle fylleranglere.

ZZZzzz...

Ingen kommentarer: