21. januar 2007

Kjære godtfolk

Jeg har tenkt mye på bloggen i det siste. At jeg må oppdatere. Mangelen på oppdateringer betyr ikke at det ikke skjer noe i livet mitt. Det betyr egentlig det motsatte. Det skjer mye. Og jeg tenker mye på at det som skjer må jeg distribuere ut til dere, mine venner, som leser bloggen min.

Men så når jeg skal til å skrive så får jeg ikke ord på ting. Så blir det ikke noe innlegg ut av det. Derfor velger jeg heller å spytte ut alle ordene som står i hodet på meg som hvilkensomhelst annen kavalkade.

Først og fremst KitchenAid! Har fått en rød blender i hus, og det er en ren maktdemonstrasjon hva rå kraft, knusing av frukt og tempo gjelder. Mens jeg måtte stå i minutter å riste, røre og blande forsikring med den gamle blenderen kan jeg med KitchenAid blande alle ingredienser på en gang, starte opp og la den gå et lite halvminutt før nydelig smoothie renner ut av glassbeholderen.
Naboen liker også den nye blenderen bedre, ettersom den andre hadde en tendens til å BRÅKE MASSE når jeg gjorde mine forsøk på å få smoothie ut av den. KitchenAid er stillegående.. aah.

Skolen. Flying start som vanlig, men ikke like brutal som i høst. Pensum dette semesteret er uoverkommelig, men eksamensplanen er lagt opp bra og jeg er overbevist om at semesteret kommer til å gå bra. Er supermotivert etter oppløftende karakterer i høst.

Stereobenk. Etter fem måneders ventetid kom endelig min etterlengtede stereobenk. Så nå har endelig TVen og stereoanlegget fått seg et lekkert møbel de kan bo i og på. Pent ble det også. Både Mariann og jeg er fryktelig stolte.

Jobb. Siden jeg begynte i Hi-Fi Center kjeden for tre år siden har jeg rukket å jobbe i kjedens fem av seksten butikker (!!). Det er Haugesund, Bergen, Oslo Majorstuen, Oslo Centrum og sist Lillestrøm. Har fått litt innblikk kan man trygt si. Er lite jobbing om dagen av diverse årsaker, og jeg hadde fri første lørdag på så lenge jeg kan huske. Det var rart. Fikk uansett fylt litt av lørdagen med jobbrelatert aktivitet ettersom en kunde jeg var på montering hos i høst hadde fått noe problemer med systemet sitt. Da kommer doktoren på hjemmebesøk, skal du vite!

Briller. SpecSavers reklamerte tungt med 50% avslag på hundrevis av innfatninger. Optimistisk tok jeg hatten og løp avgårde til nærmeste butikk for å skaffe meg et nytt par trendy, flashy og fete briller som kan skli rett inn på BI (not). Hundrevis ble redusert til titalls, som igjen ble redusert til damebriller og stygge firkantede innfatninger som ble oppfunnet i 1984. Med hatten under armen forsvant jeg slukøret ut døra med de samme gamle brillene på nesa. Det positive var at jeg ble litt mer fornøyd med de brillene jeg har etter å ha sett alt det stygge som finnes.

Salg. Januar og februar er synonymt med kleshandling for meg. Gjennom hele året sparer jeg penger til januarsalget og går amok når jeg først får ting til halv pris. Er selvfølgelig (nesten) like superkresen som ellers (halv pris er fortsatt penger må vite), men jeg tillater meg å gjøre en større oppgradering av garderoben. I år har fangsten blitt en bukse, fire gensere og to skjorter. Er ganske fornøyd med det, men skulle gjerne hatt en skjorte til, et belte eller to + en ny klassisk dress (sort, enkel, tre knapper). Og sko selvfølgelig. Kjøpte meg nye vintersko, men de var selvfølgelig ikke på salg nå om vinteren. Måtte ha det uansett, så punget ut fullpris som var ingenting annet enn en signifikant sum av saldoen.

Ellers har pastapusheren vår her på St.Hanshaugen innstilt butikken sin. Ikke mulig å få tak i himmelsk god pastasaus lenger. Lettere krisestemning i heimen når vi fant ut det. Men det ser ut som om butikken skal åpne igjen, det vår vi virkelig håpe. Hvis ikke, så skal jeg være der først og kjøpe ALLE glassene med Sacla pastasaus når restlageret må selges. Hundre glass i kjellern er ikke mer enn at det holdet ut året ;-)

Ingen kommentarer: