29. januar 2007

Genierklært iPod. Eller?

Etter at kjøpte iPod shuffle før jul, så har den stort sett hatt den samme musikken på seg. Det har sine naturlige årsaker som eksamensperiode og juleferie uten musikk i ørene.
Men nyåret gav meg nye anledninger til å oppdatere samlingen på iPoden. I havet av musikk (beslutningsvregning) bestemte jeg meg bare for å la iPoden bestemme. Den tok et tilfeldig utvalg av musikken i iTunes og kopierte over til iPoden. Samlingen var genial, og dersom Håkon Moslet eller personlighetspsykologer hadde fått tilgang på dette utvalget, hadde jeg nok blitt sett på som genial jeg og.

Passe fornøyd med meg selv gikk jeg rundt med denne fantastiske samlingen av musikk. Helt til den dagen mye ville ha mer. Eplekjekk koblet jeg iPoden til macen og lot den velge ut nye 240 sanger å fylle opp med. Snakk om nedtur.

Denne gangen var utvalget av musikk så begredelig at selv kongen hadde forvist meg til Sverige eller et annet land med komplekser dersom han hadde fått nyss i den mindre delikate samlingen av musikk som hadde hopet seg opp. Uansett gav jeg det en sjans, men det var ikke snakk om. Den ene forferdelige låta etter den andre forpestet øregangene.

Desperat og med tårer i øynene tok det ikke lang tid før jeg fikk gjennomført oppdateringsprosessen igjen. Nye 240 sanger. Straks bedre. Denne gangen ser det ut til at et knippe (for meg) ukjente låter forvillet seg inn i min frimerkestore iPod.

Og der skal de bli en stund.

Ingen kommentarer: