1. oktober 2006

Gratulerer, Norge!

Norge utpeker seg som kaffenasjon nok en gang, i helgen ble det arrangert Nordisk Mesterskap i baristakunst for kaffelandslaget vårt. Kaffelandslag? Nettopp, kaffelandslaget vårt! Er det noe rart med det, eller?

Kaffelandslaget består av de fem ypperste baristaene i Norge, i tillegg til en couch.
I det nordiske mesterskapet står lagånd, samspill, kunnskap om kaffekultur og generell kaffeforståelse like sterkt som evnen til å lage ypperlige kaffedrikker. I tillegg skal ganen være finstilt, for man for også oppgaver i cupping (de som har lest bloggen min en stund har lært hva dette er).

Uansett, poenget er at vi vant! Norge ble Nordiske mestre i en konkurranse der alle fem nasjonene deltok. VG har vært hederlige nok til å gi de nye landsheltene litt spalteplass (http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=132305).

Se også den offisielle siden: www.nordicbaristacup.com for bilder og annen informasjon.

Og som en liten kuriositet til slutt, han i midten på bildet i VG-artiklen er min nye lokale kaffepusher, han jobber på Java Espressobar rett borti gata her. Ypperlig kaffe og ypperlige service.

Gratulerer!!

1 kommentar:

Anonym sa...

du kjenner ikke meg, jeg kjenner ikke deg, men jeg fant siden din helt tilfeldig og jeg falt selvfølgelig for navnet, da jeg (også) er en kaffeelsker av dimensjoner - og blogger om det selv i blant..... nesten så jeg har lyst til å linke til deg :-)