21. juni 2006

Ebay-addict!

Jeg er blitt avhengig, og det er nesten litt slitsomt. Uansett har jeg spart mye penger (dog brukt mye penger også), og hatt det veldig moro. www.ebay.com er så uendelig stort og fullt av ting å kjøpe at det er latterlig. Spesielt når prisene ofte er en brøkdel av hva man må ut med i Norge. Hva med et knivsett bestående av 14 deler fra KitchenAid? 900kr inklusiv frakt fra USA! I Norge selges de ikke en gang, og jeg mistenker at det hadde kostet flere tusen å kjøpe det i norsk butikk. Ellers kan man kjøpe både nye og brukte klær, merkesolbriller til latterlige priser, gull og diamanter, hobbyartikler (de fleste har jo lest om modellhelikopteret mitt, som ble kjøpt på ebay til 1600kr der norsk pris er 4000kr + reservedeler for 1350kr med norsk pris på nærmere 5500kr!), griller, tomter, biler, kjøkkenartikler, pyntegjenstander, gavekort... egentlig alt! Utrolig moro, og man kan spare latterlig mye penger på å kikke innom ebay om man har lyst på noe. Synd vi bor i Norge, det blir ganske dyrt med frakt ettersom de fleste artikler befinner seg i USA og Hong Kong. www.ebay.co.uk er den engelske varianten av det samme konseptet, og der er det flere artikler fra det engelske kontinent. Gjerne billigere frakt, men virker som om fraktbesparelsen oppveies av litt dyrere varer.

Ellers har jeg ikke kommet skikkelig igang med helikopteret enda, det er utrolig mye vanskeligere enn jeg tror. Dessuten regner det om dagen + at det blåser endel, og da er det ikke så greit å få en liten sak på 560gram til å fly...

Konklusjon: alt er strålende i Tønsberg!

Ingen kommentarer: