25. september 2007

Telefonselgeren som møtte sin overmann

Ble oppringt av en kar som skulle selge meg mobilabbonnement i dag. Han kom ikke lenger enn til "Hvilket abbonnement har du idag?". Jeg svarte trofast Nutel, hvorpå han repliserte "Jaha, så du betaler 600kr mnd for så å kunne ringe helt gratis da?". Nope, svarte jeg selvsikkert. Jeg betaler 399 kroner i året, og så ringer jeg gratis. "Hæææææææææææ!!!?", var spontanreaksjonen hans, før han la til "er..er... Nutel.. KillBill altså?!". Jeg forklarte han historien om hvordan man kan skaffe abbonnementet (at man må være student, ha studentkortet.no osv. og at man da får 500 ringeminutter i mnd og 1000 sms) Jeg spurte om han var student, noe han var. Så fortsatte jeg å forklare at abbonnementet var ca 700kr billigere enn OneCall, i følge telepriser.no. Allerede før jeg sa dette så hadde han replisert at "dette abbonnementet skal jeg skaffe meg og!". Han sa det til og med to ganger i samtalen og takket meg før han sa "ha en fin kveld!". Jeg tror han var fra nettopp OneCall, fordi når jeg sa at dette var gratis sammenlignet med OneCall så var det eneste han klarte å få fram "men..men...OneCall er jo Norges billigste mobilabbonnement?!".

Så hva kan man si? Idag solgte jeg et mobilabbonnement til en telefonselger som skulle selge meg et mobilabbonnement.

Egentlig burde jeg si.. mobilabbonnement!??! HAH!!! Hva skal JEG med det, jeg som ikke engang har telefon!! Posten har jo rota bort min nye mobiltelefon, så hva skal jeg med mobilabbonnement uten telefon!? Huh!!?? Men jeg fant ut at det ikke er hans feil at Posten nå offisielt har rota bort iPhonen min, så jeg lot det være.

Og hvis du trenger et sannhetsvitne til denne samtalen, så spør Ellen (mail til henne fås på etterspørsel).

5 kommentarer:

Anonym sa...

Hendelsen kan bekreftes.

Min kommentar etterpå var: "What the hell just happened?"

Unknown sa...

Kem e ellen???? ;) Må veda at d ikkje bare e en fiktiv person :D

Anonym sa...

Jeg kan bekrefte at Ellen er en superreell person. Dette er en genialt god historie Joakim, burde kanskje sende en mail til One Call med link til bloggen?!

Anonym sa...

Bruk mobilabonnement.no i staden for telepriser. Langt bedre oversikt :)

Anonym sa...

http://www.mobilabonnement.no