20. september 2007

Krigen om mobilkundene

Nå har jeg nettopp bestilt meg nytt mobilabbonnement. Etter å ha blitt flådd av NetCom i nesten to år (til tross for 22% rabatt på alle tjenester), så har jeg gått over til Nutel. De har en deal med et kredittkortselskap Studentkortet.no. Abbonnementet er kun til studenter (og kunder av studentkortet.no) og gir meg rett til å ringe 500 gratis minutter i mnd + 1000 gratis sms i mnd (!!) for 399kr i året. I tillegg kommer kortavgiften på studentkortet som er på 200kr i året. Ergo, for 599 kr i året har jeg gratis mobiltelefon! I tillegg kommer MMS, men det har jo ikke iPhone uansett ;-) Det iPhone har, er glitrende GPRS-funksjoner, så tror nok at Nutel vil dra inn noen kroner på meg der.

Ellers fant jeg et annet godt tilbud for alle som ikke er studenter, men som ringer mye. For 6000kr i året tilbyr Nutel ubegrenset bruk av mobiltelefon. Jada, vet at 6000kr i året er endel, men det er ikke mer enn 500kr mnd.

Men nå er det nok av digresjoner. Tilbake til oppgaven min. Skriver om hvordan et firma kan vite om det bruker for mye eller for lite på IS (information systems).

Dagens linkanbefalinger:
www.mobildeal.no
www.nutel.no
www.telepriser.no

Ingen kommentarer: