8. september 2006

Oslo, du oslo...

Mitt første forsøk i tigerstaden (blandet av latskap, eksperimentell galskap og nysgjerrighet) endte med uendelig seier til alternativhypotesen.

Jeg parkerte sykkelen min i sykkelstativet utenfor kvartalet vi bor i (riktignok på baksiden, og ikke til veien), og lot den stå med både framlykt, baklykt og sykkelcomputer. Totalt naivt. Først forsvant framlykta. Så baklykta. Og så tok noen seg jaggu ikke tid til å demontere sykkelcomputer med ledninger, fester og det hele. Pytt sann, den virket knapt særlig bra lenger uansett. Framlykta var gammel som pokker, men baklykta var ganske ny så det var litt kjedelig. Men pytt sann. Egentlig bruker jeg ikke sykkelen særlig mye i Oslo, så spørs om jeg ikke skal gjemme den vekk i kjelleren eller et annet fornuftig sted. Eventuelt kjøpe Falken Sykkelforsikring og bare håpe på at den blir stjålet (gammel sykkel, ja).

Og til slutt lurer jeg på en ting... hvor stort er markedet for framhjul? Utrolig mange blir frastjålet framhjulet sitt, men jeg har aldri hørt om noen som faktisk kjøper et.

Heldigvis sitter mitt på enda.

Ingen kommentarer: