19. august 2006

A walk in the city

I det siste har jeg hatt en tendens til å gå omveier hjem med vilje, for å bli kjent i nabolaget vårt. I dag tok jeg turen om Bislet, som viste seg å inneholde en rekke butikker og cafèer. For å holde retningen hjemover, så tok jeg en høyresving etter å ha spasert litt oppover og kom inn mot en pub som het The Fly Fisher. Her satt ingen mindre enn Dan Børge Akerø og smattet på en Monica Lewinsky. Jeg tviler på at The Fly Fisher er stedet man har lyst til å bli assosiert med, tatt bordnaboene i betraktning. Uansett så la jeg merke til at han stirret ivrig på meg der jeg kom gående, og uten å kunne lese tanker (dessverre), så vil jeg tippe at han stirret på håret mitt. Det er jo ikke å komme unna at jeg og Dan Børge Akerø har visse likheter ved frisyrene våres. Dessuten er det ikke så veldig mange som er så heldige som oss, afrostyle og hvit hud er en sjelden kombinasjon.

Vi burde bli fredet.

Og mens tankene glir; dersom jeg skulle ha ondsinnede gener i kroppen og miste håret innen jeg er 30 så er ikke likheten med Dan Børge så slående lenger. Da tror jeg at Se&Hør kan bruke meg oppmot Crusty the Clown i sin ukentlige bildecollage - som to dråper vann.

Ingen kommentarer: