19. august 2006

Monday, Monday

Den store dagen jeg venter på. Mandag, mandag.
Hvis jeg ikke husker veldig feil, så synes ikke Mamas & Papas at mandagen var noe tess. Sjelden synes vel jeg det og, men akkurat nå ser jeg veldig fram til den. Jeg gleder meg til å begynne i hverdagen igjen. Ikke har jeg hatt noen sommerjobb som har tatt lufta av meg, kun uendelig frihet hele sommeren (uten penger... frihet??)

Mandag begynner skolen og vi skal møte klokka to for immatrikulering. Deretter bærer det i vei for fadderfest på kvelden med Paperboys og Karpe Diem konsert.

BI virker som en svært gjennomført skole, og selv masterstudentene har en fullverdig fadderuke. Tirsdagen er første dag med forelesninger, så da er det ikke noe faddersprell. Onsdag derimot, så er vi alle sammen på befaring i Holmenkollen. Denne gang for å feste, men jeg lover å sørge for å ha øynene åpne for fine og framtidig aktuelle eiendommer. Må jo ha et greit sted å bo...

Av en eller annen grunn gleder jeg meg mest til torsdagen. Dagen er litt rar, men skolestart klokka åtte og forelesninger helt til åtte på kvelden (!) og samtidig fadderfest i Frognerparken (ja, vi alle kjenner sinnataggen i Vigelandsparken som strengt tatt blir det samme som Frognerparken). Her skal vi bare nyte været (forhåpentligvis sol) og det lokkes med gratis mat og drikke.

Fredag er det også fest, men da sitter Mariann og jeg på bussen mot Haugesund for å delta i bryllupet til en barndomskamerat av meg, Per Christian. Det blir utrolig moro, rart at noen i flokken allerede gifter seg (allerede og allerede fru Blom).

Oslo ankommes trygt søndag kveld, klar for ny uke med nye utfordringer på skolen. Og den som tror at fadderuka bare varer en uke på BI må tro igjen. Her kjører vi igang med ny runde fadderfeser. Riktignok skjer det fint lite på mandagen, men tirsdagen huser en herlig båttur i Oslofjorden. Som om ikke det er nok så ender hele båtturen med ekte sjøsyke; fyllekalas i sentrum straks landgangen skraper i asfalten ved Aker Brygge. Onsdag og torsdag er satt av til omgangssjuke, så det er ingen unnskyldning til å ikke delta på fadderukas siste unnskyldning til å arrangere festiviteter, nemlig "end of frosh week party". Herlig. Og logisk. Selvfølgelig må man avslutte fadderukene med en fest, ellers hadde det jo ikke blitt noen avslutning.

Dagens opptur: pensumlista ligger på en noe optimistisk tusenlapp dersom jeg plukker fra www.amazon.co.uk
Dagens nedtur: Mariann reist til Tønsberg for å jobbe i helga.

Dagens anbefaling: bulgarsk hvitvin.

Ingen kommentarer: