18. august 2006

Tiden flyr, men jeg står i en myr.

Det føles nesten litt slik. Men vi begynner i det minste å komme i mål med rydding av leiligheten, litt besøk fra dere (du ja!) hadde ikke skadet på den siste lille ryddemotivasjonen.

Blir heldigvis litt jobbing i Oslo-butikken om dagen, til nå har ikke folk vært så veldig annerledes enn i Bergen. Kanskje forskjellen mellom Oslo og Bergen ikke er så stor?

Nabobygget huset en diger fest i kveld (sikkert fadderfest). Fikk tilbake litt av den gode Gyldenpris-følelsen, bare at nå var det ikke jeg som deltok. Ble litt mimrende, og kom på hvor masse jeg egentlig savner Bergen. Til tross for at jeg har det helt flott i Oslo med Mariann og sånn da :)

Hva var folk bekymret for når jeg flytta til Oslo; jeg tenker på kaffesupply (forhåpentligvis flere ting og da...). Noen har tatt gaffelen i egen hånd og anskaffet seg sin egen Rancilio Silvia og Rocky. Bjørn Even så den nødvendige investeringen komme faretruende etter jeg flyttet og har selv skaffet seg sin personlige kaffebar på kjøkkenbenken nå.

Innser nå at jeg gleder meg veldig til å begynne på skolen på mandag. Men gruer meg også. Tenk om jeg ikke trives, tenk om det blir for vanskelig, om jeg ikke skulle mestre det, hvordan folk er, om jeg ikke får skikkelig kontakt med noen eller hvordan ting kommer til å bli. Jeg er hvertfall veldig klar over at dette er noe helt nytt i livet egentlig, og jeg må jo ta utfordringen på strak arm. Spennende blir det hvertfall.

Dagens anbefaling: Elkjøps fototjeneste (mycket billig, og svært brukervennlig).
Dagens pisk: Frøken 401, det går rykter om at naboene ikke ser noe til deg. Med fare for å gjøre det for bra på skolen, så dømmer jeg deg til betinget fengsel i 30 dager med daglig meldeplikt hos enten Mr. 419 eller frk. 402. Fredag og lørdag er meldeplikt klokken 20:00 med minimum 0,7 i promille. (Jeg vet at du eller Ellen leser dette en gang:)

Dagens free lunsj: Dagens Næringsliv - www.dn.no/gratis

2 kommentarer:

Anonym sa...

Send henne til rom 101!
http://en.wikipedia.org/wiki/Room_101

:)

Anonym sa...

;)