10. januar 2006

London Calling!

Selvfølgelig! Globetrotteren (meg) og naboen hans (Karl Kristian) legger ut på storekspedisjon torsdag morgen. Litt over halv elleve letter flyet som skal frakte oss til nye områder, der langhelgen (fram til mandag formiddag) skal underholde oss med engelske markeder, fotballkamp (Fulham - Newcastle) og vill festing. Anders, som vi skal besøke, er nettopp ferdig med eksamensperioden når vi kommer ned og det er duket for vill eksamensfeiring. Vi henger oss på og har store forventninger til høy festfaktor og plenty med liv.

Det skal bli moro å oppleve London igjen, sist jeg var der var jeg kun tolv år gammel. Det er snart 12 år siden det. Og før det så kan jeg ikke huske å ha vært der, så London blir faktisk ganske nytt for meg. Ekstra kjekt ha en guide i Anders, som forhåpentligvis klarer å lede oss inn i fristelse ovenfor storbyens forlokkelser. Kule butikker, puber med ekstra sjarm og fasinerende gater. Alt i alt har jeg store forventninger til helgen, og alt er klappet og klart for en bra helg. Fant passet mitt også, så da kommer jeg meg avgårde. Flybillettene er lagret elektronisk på VISA-kortet mitt og overnatting er bestilt på et ungdomshostell på King's Cross. Ja, det er der bombene smalt. Har forresten lovet Mariann å ikke ta undergrunnen mens jeg er der, og husker jeg ikke feil så lovet Karl Kristian det samme til de hjemme.

Full rapport med bilder vil komme når jeg er vel hjemme!

6 kommentarer:

Pandaen sa...

Ikke ta undergrunnen!!!?!?

Jaja, jommen sa eg smør... :D Ta med gode sko! For ein weekend i London e et helgekort på tuben uunnværlig, spør du meg. Men selvsagt, dokker gjør som dokker vil. :D eg ska ihvertfall garantera at eg ska finna ein pub og ein fotballkamp! Så tar med det etterhvert... Blir ein liten logistikkutfordring på lørdag og, ettersom det e marked i Camden og kamp på samme dag (kampen etterpå, tror det går smooth!
Glede meg te dokker komme, tvile på at det blir ei kjedelig helg...

Anonym sa...

London uten 'the Tube' er nesten som Joakim uten kaffe :p men med godt mot og enda bedre sko, er jeg sikker på det går greit! :)
Party on, og god tur!

Henriette sa...

Åååå.. det hørtes kjekt ut! London er min favorittby nr 1!!! Utnytt tiden maximalt!! (det vil pr min definisjon si å bytte ut all tid brukt på fotball med shopping, men smaken er som baken ;D ) God tur!!!!

Anonym sa...

Ha det kjekt Joakim!

Forresten er indrefileten i fryseren ødelagt etter at strømmen gikk... :/

Og hva er det med å ikke ta undergrunnen? Foreldrene mine tok undergrunnen i London og det gikk helt fint! Så minst 1-1 i bomber vs ikke-bomber. :) De bodde på sånn hostell de også og de var glad de ikke fikk lopper. Skitne greier!

Anonym sa...

Ingen som skjønner min tanke om å ikke ta undergrunnen ser jeg;) hehe...sjangsene for at det skal skje noe er jo minimale..men allikevel..never know:)

Eirin sa...

Der har bestillt hostel på King`s Cross, og så er dere bekymret for å ta tuben????