9. januar 2006

Juleferie og andre betenkeligheter (oppdatert)

Tomatsuppe med egg til middag. Velkommen tilbake til studentlivet! Ikke lenger pinnekjøtt tre dager på rad, bare for å bli avbrutt av en lett ribbemiddag. Heller ingen kort vei til god julemarsipan i blanding med iskake og julekjeks. Ei heller kromkaker eller pepperkakehus. Nå er det havregrøt til frokost og tomatsuppe til middag.

Men jula var fin den. Har allerede skrevet hva jeg fikk, og hittils har jeg testet tøflene endel (og de er supre). Til middagen fikk jeg også testet eggkoker-måle-tingen som man legger oppi gryta sammen med eggene. Så viser den med en fargeskala når eggene er sånn og sånn kokte. Ellers i jula var jeg veldig mye med Mariann, og det var helt topp! Vi slappet veldig mye av og gjorde egentlig ikke så veldig mye bortsett fra festing 2. juledag og nyttårsaften. Hang litt på kafè og var noen turer i byen. Men hvem har sagt at jula må bestå av masse aktiviteter. Synes heller ikke det var så mye snø at man kunne gå på ski. Og hadde det vært det, så hadde jeg nok ikke gjort det da heller. For ute var det kaldt, og til tider ned mot -10 grader! Og alle som kjenner meg vet at jeg ikke synes særlig om kulde (ei heller høy varme). Kom over noen gode tilbud på DVD-filmer, så det ble handlet inn en del. Og selvfølgelig måtte jeg se de i jula også, en del av de hvertfall. Filmene som ble kjøpt inn var Ringenes Herre (1 og 2), Harry Potter (1 og 2), Motorsag-masakren, Creature Comforts, Buddy, Monstertorsdag, The Aviator og Scarface.

Jeg tenkte egentlig å skrive en del på juleferien, men når jeg tenker etter så beskriver jeg veldig mye av den ved å si at den bestod av mye avslapning. Litt vennebesøk (venner av Mariann) endel hos meg og litt mindre hos Mariann (uten noen grunn til det). Nyttårsaften ble feiret med en gjeng ukjente folk, men man blir jo alltids litt kjent :) Var på et utested etterpå. Jeg synes det var ganske kult interiør der, men tror ikke det er det mest populære utestedet. Oppblåste dørvakter og litt i den gata... men det var nå moro fordet. Så ble det 2006 og nye muligheter ble født. Torsdag reiste jeg til Oslo for å besøke Per Christian. Det var veldig koselig ettersom jeg ikke hadde sett han på veldig lenge (ett år??). Han spanderte sushi på meg, det var faktisk første gang jeg smakte det. Var ikke så verst, mye var godt og noe var litt rart. Alt i alt var det ikke verst! Tok flyet hjem fra Oslo og var framme i Bergen sent på torsdagen. Fint å være tilbake, men følelsen var bedre i fjor! Er vel en vanesak..

1 kommentar:

Anonym sa...

Hei gratla med supre filmer :) Creature Comforts er en ukjent perle for de fleste (bortsett fra de som er på NRK innimellom kl 16.50)