16. november 2007

Nytt mobilabbonnement

Mitt første møte med Nutel: de har glemt meg.

Etter at jeg fikk tilsendt SIM-kort og diverse papirer for ca to måneder siden, har jeg ikke hørt noe fra de. Det står i brevet at jeg vil få en tekstmelding fra de to dager før portering, men den har jeg aldri fått.

Idag sluttet NetCom-abbonnementet mitt å virke. Jeg ringte kundeservice til NetCom (som forøvrig har døgnåpent året rundt) og fikk vite at porteringen hadde skjedd, og grunnen til at mitt abbonnement ikke virket lenger var fordi jeg nå skulle få tjenester fra Nutel.

Ok, tenkte jeg.. Nutel har sikkert rotet det til med den tekstmeldingen. Men det var ikke bare det, dessverre. SIM-kortet virker ikke, og det later ikke til å være aktivert til tross for at det skulle være det.

Lett å fikse, skulle du tro? Bare å ringe kundeservice? Joda.. "våre-åpningstider-er-mandag-til-fredag-åtte-til-fire". Nutel sine mobilkunder må for all del bare få problemet med abbonnementet sitt i den kjæreste kontortiden. Så nå sitter jeg her med et NetCom-abbonnement jeg bare kan gjøre utgående anrop med, samt et Nutel-abbonnement som neglisjerer meg. Og et firma som har åpningstider på linje med en bankfilial på slutten av nittitallet.

Abbonnementet jeg har bestilt heter KillBill student. Jeg er redd slike problemer som dette fører til deres egen død, framfor deres ønske om konkurrentens død. Dette er ikke små problemer, dette er ikk-mestring av kjernevirksomheten deres.

Ingen kommentarer: