1. mai 2006

Oppsigelsen

Allting har en ende! Bergensoppholdet mitt er intet unntak, og to fantastiske år i Bergen går mot slutten. Tanken på at jeg skal flytte fra byen er utrolig trist, alle jeg har blitt kjent med (og som jeg kjenner fra før) og den fantastiske byen Bergen er. Det er en liten, trivelig by som sannsynligvis har mye mer å by på enn det jeg har klart å oppleve av den.

SiB har fått oppsigelsen min, og 28. juni er hybel 401 på Gyldenpris vasket ut, forlatt tom bak en låst dør.

Jeg er ganske vemodig sånn sett, og liker ikke tanken på å avslutte et to år langt forhold til en fantastisk fin hybel. Uten å være beskjeden tørr jeg påstå at jeg har Bergens beste hybelutsikt, der jeg ser både innseilingen, Nordnes, Fløyen, Ulriken og Haukeland bare ved å kaste et blikk ut vinduet. Og alle dere som begynner å sikle etter hyblen min allerede, sorry folkens! Kari tar over nøklene etter meg, og hun har allerede lovet å passe godt på hybelen min som ble nøye utvalgt ved innflytting (jeg fikk velge blant alle, hah!). Som jeg allerede har fortalt Kari, så er det endel regelverk hun må følge ettersom hun skal bo i "min" hybel. Det er blant annet at jeg har førsterett til overnatting på hybelen dersom jeg kommer på besøk, pluss endel andre småting.

For selv om jeg flytter fra Bergen, så betyr det ikke at jeg aldri kommer hit igjen. Lavprisekspressen sørger for at dere kommer til å se meg oftere enn dere orker. Det samme busselskapet sørger for at du (duja!) ikke har noen unnskyldninger for å komme å besøke meg og Mariann i Oslo!

Men før den tid skal rom 401 pakkes ned i esker og forlates. Trist...

5 kommentarer:

Anonym sa...

jippiii!:) gleder meg masse til å flytte sammen med deg, kjæresten min! skal bli så fint! masse nuss fra Mariann:)

Anonym sa...

Hmmmmmm...... Jajo... dette va jo et bloginnlegg uden lige då.... Bler jo litt nerrulla når eg vett at min espresso supplier ditche meg!!! grmf.... menmen. som du sa. Lavprisekspressen e jo der då så d kan sjå stygt ud for ein liden tur t Oslo. Ikkje feil d. Men nok om d! I kveld e d kaga å kaffi i 401. Blir stas! :D Jippi!!!

S sa...

Mens Coldplay sakte spelar i bakgrunnen, og mørkret stille og rolig fell på her i bergens by, fell eit utrolig vemod over meg. Ufatteleg trist å ikkje ha deg her meir, Joakim. Det har vore fantastiske to år, og eg veit du vil få det flott saman med Mariann i Oslo, men allikvel blir eg lei meg...

Du seier allting har ei ende, vel sant nok. Men allting har ei byrjing og.. og ei ny byrjing utan Kaffekokaren på 401, veit eg ikkje om blir noke stas faktisk...

Sol

Anonym sa...

Snufs... Synes også det er veldig trist at du skal dra fra oss Joakim - kaffe og mac entusiasten vår. Du hører hjemme på Gyldenpris du. Hva slags lys skal vi peile oss inn etter nå etter en altfor våt tur på byen? Og hva med frokostklubben der vi i halvkoma har småpratet, sett morgennyheter og drukket varme oppvåkningsdrikker for å begynne på en ny dag? Og for ikke å snakke om de kunstverk av noen drikker du tryller fram på espressomaskinen din? For ikke å forglemme festene!! Tjohoooo, mange gode minner.... Hmmm, nei det blir stusselig nå. Snufs...
Lykke til i Tigerstaden vennen, dere kommer til å få det helt topp! Og husk: Du vet hvor du finner oss;) Ikke noe adios her nei... HASTA LA VISTA BABY!

Mia

Anonym sa...

Det er nesten så jeg blir litt vemodig selv av tanken på at du skal flytte fra Bergen;) Men det skal bli helt supert å få deg til oslo! Men det er allikevel noe spiesiellt med gyldenpris. Har mange gode minner fra å sitte i karnappen på hybelen din med en varm kaffemocca..mmm....jummy..++masse andre gode minner fra Bergen! Det kommer alltid til å være noe spesiellt med den byen. Vi får prøve å dra dit på litt party-turer selvom ingen av oss bor der mer.Det hadde vært morro! nuss!