8. mai 2005

Gnocchi!

Gni-gna-gnocchi!

Ugh...

akkurat nå føler jeg meg litt gnocchi. Har vært å spist på pastasentralen med Mariann. Prøvde noe som heter Gnocchi, som er en slags pastapotet.

Jeg var ganske sulten og tenkte at jeg like gjerne kunne prøve meg på den "kjempestore" menyen som kostet 21 kroner ekstra (da var maten oppe i hele 95kr.. ikke verst!). Vel... når jeg sier at den middagen var stor, så var den stooor! Herregud... det var så mye mat at det kunne ha mettet en familie på fire. Det var en sånn oval ildfast form på ca 25x15 cm som hadde en haug med gnocchi oppi... og jeg klarte faktisk ikke å spise opp alt sammen, men det var ikke langt unna :)

Så hvis jeg sier at jeg føler meg litt gnocchi så betyr det at jeg er ubetinget mett og trenger å slappe av litt!
Ellers kan gnocchi i ulike sammenhenger bety bakfull, uggen, slapp, opp-til-ørene-med-eksamensstoff eller rett og slett bare trøtt. Gnocchi kan også brukes om betydningen "ha mye vask/oppvask".

2 kommentarer:

Pandaen sa...

Akkurat nå føle eg meg litt gnocchi.. I betydningen oppover-ørene-med-eksamensstoff...

herlig...

Anonym sa...

okay! Så d va sånn di greiene såg ud.... Snålt fõr....