22. juni 2008

Ny fasade

Veldig mange kunder har tatt i mot vårt nye navn med glede og begeistring, og synes at vår nye profil er bra, uten at de sannsynligvis har tenkt så mye gjennom det. Som vanlig er forumene negative til endringen, så Nihil Sub Sole Novum...

Tok bilde av fasaden som skal legges ut på butikkens nettside på www.soundgarden.no. Ikke letteste jobben å ta et bra bilde av en tjueto meter lang fasade, og dette var det beste jeg kom opp med.



Anyway, så var navneendringen ganske forespurt hos den gemene hop. Selv om ingen faktisk foreslo det, så var markedet av hi-fi forretninger et kaos, som jeg har skrevet om i min tidligere post. Og faktisk på intervjuer, så har alle intervjuholdere fått med seg at jeg jobber hos Hi-Fi klubben, selv om det ettertrykkelig har stått Hi-Fi Center kjeden på attesten. Og hver gang jeg korrigerer de på det, så blir de litt "ja, jo, jada.. åkei, hifi klubb..eh.. Hi-Fi Center kjeden da..". På mitt forrige intervju på fredag, så skjedde selvfølgelig det samme, hvor intervjueren offensivt og direkte mente at "dere burde bytte navn", og da kunne jeg endelig kjapt svare "vi har gjort det, vi heter Soundgarden nå". Forøvrig gikk intervjuet latterlig dårlig, den personen som intervjuet meg var litt i overkant outspoken, sa hva han mente og tenkte, og jeg fikk følelsen av at han prøvde å presse meg opp i et hjørne ved å forlange nøyaktig de svarene han selv ville høre. I tillegg kom en rekke spørsmål som var i overkant personlige og ubehagelige, men som jeg i situasjonens stress svarte ærlig og redelig på. Uten å starte en diskusjon om hvordan man skal gjennomføre intervjuer, så vil jeg påstå at det er altfor mange som er på jakt etter blåkopier av seg selv. I tillegg vil jeg bare kjapt nevne at en atferd ovenfor intervjuobjektet som får intervjuobjektet til å føle seg usikker, og på kanten til å bli mobbet, er alt annet enn heldig. Jeg har hatt et positivt inntrykk av selskapet jeg søkte jobb på helt fram til dette intervjuet, og er mer enn glad for at jeg ikke får den jobben (de fortalte det til meg så direkte indirekte som er mulig at det ikke skjer).

Og når jeg ikke bruker tiden til å søke jobber og skrive masteroppgave, så koser jeg meg med boken til Howard Schultz, Pour your heart into it. En fin blanding av business og Corporate Social Responsibility.

Ingen kommentarer: