12. juli 2007

Sikkerhetspersonellet som sluset folk inn på Sensation White:
Han: - Do you have any drugs with you?
Jeg: - No, I don't.
Han (spontant): WHAT?! You don't have any drugs with you? Dude, you are in Amsterdam!!

Han bare tullet med meg, men likevel så illustrer det litt hvordan ting fungerer i Nedeland. Utrolig liberalt, fritt og åpent land hvor mye er lov så lenge man oppfører seg fint. Litt kardemommelov, enkelt å greit. Lurer på om politimester Sebastian håndhevet loven med store pupiller. Det skal jeg jammen sjekke opp neste jeg jeg leser den historien i en billedbok.

Forøvrig står på det hjemmesidene til Sensation at hard drugs er lov, men 5 gram med soft drugs er tillatt. Til å ligge så sentralt i Europa, så er Amsterdam en helt unik by. Det er litt som å komme et annet sted i verden, hvertfall i forhold til den kulturen vi er vant til i Norge. Og hvis du mener du er for gammel til trance-party, eller ikke er så veldig glad i trance/hardtrance, så bør det likevel ikke være noen hindring for å ikke reise til Amsterdam og oppleve noen av de sykt store og kjente klubbene som ligger der. Og hvis du planlegger ekstra godt, så kan det hende at du kan få med deg et av de virkelig store partyene som Trance Energy eller Sensation White/Black (selv om sensation ble solgt ut fortere enn Metallica-konserten i Oslo nylig).

Nå er det bare fullt fokus fram mot Trance Energy i februar/mars neste år. Da blir vi en større gjeng, siden både Mia og Mariann blir med. Og uten å ha spurt, så antar jeg helt automatisk at Øystein og Karoline er med også. Moro!! :-)

1 kommentar:

Anonym sa...

Etter at jeg er ferdig med denne opgava vettu Joakim, så kommer dere til å måtte holde meg i skinnet for jeg har gått glipp av så mye festing! Og jeg lader opp for fullt nå kjenner jeg. Etter å ha sett bilder og youtuba meg gjennom noen videoer fra både Sensation og Energy så er jeg veldig klar ;) Og det aller beste er at jeg kommer til å dra sammen med en gjeng med kule folk og som har peil på detta greine ;)

Klem, seeyaaround in Arendal;)... zooon.