16. september 2005

Så var det helg igjen gitt!

Etter visse kommentarer på at det var på tide å oppdatere bloggen, så tar jeg det til meg og sørger for at noe skjer her. Ikke at jeg har noe å skrive eller legge inn, så faren for at vi faktisk får et fornuftig innlegg er tilstede.

Akkurat nå er det fredag ettermiddag, jeg hører på Michael Buble på hodetelefoner mens jeg importerer DVD-filmer, fjerner språk som jeg aldri bruker (frigjør diskplass) og herjer med et statistikkprogram i Windows(!). Jeg har faktisk fått meg Windows, riktignok som et bi-operativsystem på macen. Via litt triksing kan man faktisk installere windows på en mac (Virtual PC). Har gjort det på grunn av et statistikkprogram jeg har en obligatorisk innlevering i til mandag. Og som den behagelige latingen jeg har blitt, så gidder jeg ikke å bruke PCene på skolen hvor programmet ligger installert, neida. Joakim setter igang på egenhånd og bruker et par timer på å få det på sin egen maskin.

Ellers har jeg brukt seriøst mye tid av uka på å lære meg å lage DVD-filmer. Altså, sette opp menyer i starten av filmen, organisere og redigere filmklipp, sørge for best lydkvalitet og ta hånd om masse formater. Slike ting tar vanvittig med tid, og jeg er sånn at når jeg først får interessen for noe, så kan jeg bruke ganske lang tid på det.

Videre har jeg og Karl Kristian (naboen her på vakre Gyldenpris) spist fiskeboller i sånn butterdeig-skjell. Kjempegodt! Var Karl Kristian som laget maten, og han kom med tilståelsen midt under middagen, han hadde seriøse planer om å bli kokk når han søkte på videregående skoler. Naturtalent sier jeg ;)

Men nå er det altså fredag igjen, jeg synes tiden går utrolig fort. Allerede har skolen vart i tre uker, og jeg føler at jeg ikke har fått gjort så mye. Jeg er litt sær når det gjelder lesing. Jeg liker ikke å lese før jeg vet at jeg har gått gjennom hele pensumet, har på følelsen av at den holdningen må jeg gjøre noe med om det skal gå bra til eksamen. Har forøvrig en eksamen i begynnelsen av oktober. Det blir spennende, og der MÅ jeg gjøre det bra for å ha sjans her i livet. Ille at så mye baserer seg på karakterer. Et av de fagene jeg har lært mest av og som jeg har mest igjen etter, er jeg blitt belønnet med en middelmådig karakter (Sett fra mine øyne).

Pleier av og til å skrive noe morsomt på fredagene, men jeg kommer ikke på noe umiddelbart. Ikke annet enn vitsen om kaninen som ikke likte gulrotkake, men den kan vi alle. Så da tar jeg til takke med en espresso (som forøvrig er den beste espressoen jeg noensinne har laget, føler jeg begynner å bli en bedre og mer stabil barista nå) og mer musikk fra Mr. Bublè! Goooood helg!!!

Ingen kommentarer: